Dostępność części zamiennych pozwala na samodzielną regenerację turbosprężarki w garażowym zaciszu. Należy jednak pamiętać, że jakościowo nigdy nie będzie wykonane to tak precyzyjnie, jak w serwisie zajmującym się profesjonalną regeneracją.
Przestrzegamy zatem wszystkich majsterkowiczów przed naprawą na „własną rękę”, m.in. ze względu na chińskie zamienniki zalewające rynek części do turbo, brak precyzyjnego doważenia układu wirującego, brak kalibracji przepływów spalin i sterownika.
Jak zregenerować turbosprężarkę
Aby samodzielnie naprawić uszkodzone turbo, trzeba zaopatrzyć się w nowe części zamienne oraz sporo cierpliwości. Poniżej przedstawiamy listę czynności, które należy wykonać.
1. Znalezienie nowego, kompletnego rdzenia turbosprężarki
Nowy rdzeń turbosprężarki, czyli zespół środkowy można znaleźć na aukcjach internetowych. Bardzo ważne jest aby dopasować go do rdzenia naszej uszkodzonej turbosprężarki. Najlepiej więc posłużyć się numerami turbo, które znajdują się na obudowie aluminiowej (obudowa koła kompresji).
2. Rozkręcenie uszkodzonej turbosprężarki na części pierwsze
3. Oczyszczenie wszystkich elementów
Należy pamiętać o dokładnym oczyszczeniu następujących elementów:
– obudowa żeliwna,
– obudowa aluminiowa,
– kolektor.
4. Osadzenie nowego rdzenia turbosprężarki
Tutaj będzie nam potrzeba trochę precyzji ponieważ nieodpowiednie osadzenie zespołu środkowego może nam narobić sporo bałaganu.
5. Skręcenie turbosprężarki w jedną całość
6. Montaż i regulacja ciśnienia doładowania na samochodzie
Aby dowiedzieć się jak poprawnie zamontować turbosprężarkę, kliknij tutaj.
Proces regulacji ciśnienia doładowania został opisany tutaj.
UWAGA
Przedstawiony powyżej schemat regeneracji służy jedynie celom poglądowym.
Turbo Serwis nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie samodzielnie zregenerowanej turbosprężarki i za szkody powstałe w wyniku jej eksploatacji.