6. Jak wyregulować turbosprężarkę?

W poprzednim artykule opisaliśmy schemat samodzielnej regeneracji turbosprężarki, natomiast teraz zajmiemy się procesem regulacji ciśnienia doładowania w taki sposób aby działała prawidłowo.

Należy jednak pamiętać, że jakościowo nigdy nie będzie wykonane to tak precyzyjnie, jak w serwisie zajmującym się profesjonalną regeneracją.

 

Regulując ciśnienie doładowania samodzielnie, musimy liczyć się z tym, że będziemy robić to "na oko", wspomagając się diagnostyką komputerową. Do wykonania diagnostyki potrzebna nam będzie druga osoba.

 

  1. Podłączamy komputer do złącza w samochodzie
  2. Jedziemy samochodem w taki sposób aby uzyskać najmniejszą możliwą prędkość na trzecim
    biegu
  3. Po uzyskaniu namniejszej możliwej prędkości na trzecim biegu, wciskamy pedał przyspieszenia
    w podłogę do uzyskania największego momentu obrotowego
  4. W tym czasie towarzysząca nam osoba sprawdza ciśnienie doładowania turbosprężarki na
    komputerze
  5. Jeżeli turbosprężarka przeładowuje lub niedoładowuje, konieczna będzie regulacja
  6. Regulacji dokonujemy za pomocą śrubki przy zaworze upustu spalin
  7. Cały schemat powtarzamy do momentu uzyskania właściwego ciśnienia
    doładowania, według producenta.

 

Regulacja ciśnienia doładowania w serwisie regenerującym turbosprężarki odbywa się za pomocą urządzenia kalibrującego i ustawione jest z pominięciem ewentualnych błędów dokładnie tak, jak zaleca to producent turbosprężarki.

 

Przedstawiony powyżej schemat regulacji turbosprężarki służy jedynie celom poglądowym.

Turbo Serwis nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie samodzielnie zregenerowanej turbosprężarki i za szkody powstałe w wyniku jej eksploatacji.